Autorstwo obrazów
- Punkt Informacji
- Aktualności
-
Wnętrza i ekspozycja
- Apartament Wielki
- Apartament Królewski
- Pałac Pod Blachą
- Dawna Izba Poselska i sale sąsiednie
- Pokoje Matejkowskie (Królewiczowskie)
- Sale Sejmowe
- Piwnice
- Dziedziniec Wielki
- Galeria Lanckorońskich – Obrazy Rembrandta. Galeria Malarstwa, Rzeźby i Sztuki Zdobniczej
- Kolekcja militariów Zamku Królewskiego w Warszawie
- Zniszczenie i odbudowa Zamku Królewskiego w Warszawie
- Arkady Kubickiego
- Pałac Pod Blachą
- Wystawy
- Archiwum wystaw czasowych
- Przewodnicy
- Dojazd
- Przydatne informacje
- Sklep muzealny
- Plan Zamku
- Zwiedzanie wirtualne
- Regulamin zwiedzania muzeum
- Ogrody zamkowe
Od czasu II wojny światowej obrazy uznawane były za zaginione i znane tylko z fotografii. Wątpliwości co do autorstwa Rembrandta po raz pierwszy wysunął Horst Gerson w 1969 r. (A. Bredius, Rembrandt. The Complete Edition of the Paintings, revised by H. Gerson, London 1969), który nie znał ich z własnego doświadczenia. Obrazy, niedostępne badaczom, nie zostały uwzględnione w wydawanym przez Rembrandt Research Project Corpus of Rembrandt, t. 3, 1989, ujmującym dzieła Rembrandta z lat 1635-1642.
Po 1994 r., gdy obrazy zostały podarowane Zamkowi Królewskiemu w Warszawie, podjęto próby weryfikacji dotychczasowych atrybucji. W 1995 r. zostały opublikowane wstępnie jako własnoręczne dzieła Rembrandta, założono jednak, że potwierdzenie lub zanegowanie autorstwa Rembrandta musi być dokonane przez specjalistów z Rembrandt Research Project. Zrobiono wstępne badania obrazów, a wyniki wraz z fotografiami przesłano do kierującego pracami RRP profesora Ernsta van de Weteringa. Wydanie opinii mogło jednak być możliwe dopiero po zbadaniu przez profesora obrazów w Warszawie.
Pierwsza wizyta prof. van de Weteringa w Warszawie miała miejsce we wrześniu 2004 r., następna w maju 2005 r. Podczas drugiej wizyty towarzyszył profesorowi Martin Bijl - wieloletni kierownik pracowni konserwacji Rijksmuseum w Amsterdamie, aby skonsultować wstępny etap rozpoczętej właśnie konserwacji obrazów. Trzecia wizyta w dniach 10 - 13 lutego 2006 r. została zakończona ostatecznym potwierdzeniem autorstwa obrazów.